söndag 15 juli 2012

Långpromenader...

När semestern började så tänkte jag att nu ska vi gå många långa härliga promenader Trion och jag. Kan erkänna att så många långa promender har det faktiskt inte blivit... vi har varit iväg på så många andra äventyr där Trion varit med så de där underbara långpromenaderna har inte hunnits med. För Trion är semestern kanske ingen semester utan veckor med socialträning, vilket även det är så viktigt i och för sig men jag saknar långpromenaderna! Mycket spring och bus har det förstås blivit under semestern och det ihop med våra äventyr har gjort Trion mycket nöjda och de har inte bett om mer. Men jag känner mig lat som bara tittat på Trion när de sprungit och gjort av med all extra energi, jag har inte gjort av med så mycket extra energi precis...

En hel del promenader med Lillhusse ut på äventyr har det blivit förstås, promenaderna blir inte så långa men vi är ute i många timmar. Igår gav vi oss ut trots regnet...


Lillhusse älskar att spela fotboll även om det regnat och vill gärna gå till fotbollsplanen och är det inte så mycket folk så brukar jag låta Trion springa.




Men idag äntligen kom vi iväg ut på en 3,5 timmes härlig långpromenad trots att himlen var svart... Helt underbart, nu är jag en trött matte och Trion är mycket trötta... Vi gick över milen och avslutade med bus och spring på hundfältet.

Himlen var svart åt vilket håll vi än tittade åt men över oss sken solen än så länge...


Fördelen med allt regn den här sommaren är att allt fortfarande är så vackert grönt ute!


Jester!


Gilly!


Yougi!


Men så kom regnet, en riktig störtskur till på köpet... Trion och jag for in i skogen och gömde oss under ett gäng granar och där höll vi oss torra.


Där ute öser regnet ner...


Yougi kröp in längst in under en gran där han satte sig i skydd från regnet.


Resten av promenaden klarade vi oss faktikst från regn förutom några småstänk. Vi tog en liten omväg till hundfältet så Trion skulle få springa. Där var det var blött kan jag lova...


Men Jester och Gilly rejsade på så vattnet stänkte...


Godissök...


Pantern Gilly smyger på Rådjuret Jester... knasfia!



Med hem fick jag mycket blöta hundar som alla åkte in i duschen för att sköljas av (den här gången tog jag med alla in i badrummet...). Så nu sover Trion gott efter en härlig dag!

Inga kommentarer: