onsdag 11 juli 2012

Älskar att ha semester!

Tänk så underbart det är med semester och även fast vi nu kommit hem från vår resa så är det fortfarande semester, än är vi bara halvvägs!

Det är så skönt att bara ta dagarna som de kommer, lyxa till morgonen med extra god frukost, ge sig ut på äventyr utan att egentligen fundera vart vi ska. Ibland kommer vi bara till lekparken utanför dörren eller så blir det som idag fotbollsmatch och hundrace -ja så har Lillhusse, Trion och jag det just nu. Husse jobbar den här veckan men sen har han semester med oss igen.

Frukost till Lillhusse och mig!


Trion fick snällt ligga i gräset och vänta på fotbollsplanen idag. Vågade inte låta dem springa då vaktmästarna till planerna klippte gräs och fixade i närheten, säkert inte så populärt att låta hundarna springa då...


Lillhusse skriker - mamma spring...


Som belöning för att Trion var så lugna på planen utan bus så gick vi till hundfältet för race! Vad de sprang och så roligt de hade, härligt att se dem tillsammans. Så skönt för dem att efter en vecka utan race äntligen få sträcka ut ordentligt på ett stort fält!

Fröken Bus!


Bästa killarna <3


Full fart!


Hm...


Mitt glada gäng!


Promenad hem igen...


Husse kom och mötte upp oss när han slutade jobba och då åkte vi till affären för att handla lite, jag sprang även in en snabbis på Hööks för att spana in om de hade några hundsaker kvar på rean. Hade turen att snubbla över aktivitetsbräda för halva priset, 60 kr som blev en hit här hemma! Hunden ska snurra på brädan för att komma åt godiset, lättaste sättet är att sätta nosen i hålet och sen snurra, att kraffsa med tassen går också men tar längre tid.

Jester använde mest tassen och var mycker fundersam om han ens fick ta godiset. Men svansen gick hela tiden så han kommer säkert snart på hur man gör det lättare.


Yougi han kom rätt snabbt på att man skulle sätta i nosen och snurra men han försökte bra länge att slicka runt den... Roligt att hitta en aktiveringsleksak som Yougi tycker är rolig och som blir helt utan krav, jag kunde ställa mig en bit bort så fick han jobba själv. Även Yougis svans gick, han ville mera när det vart slut!


Gilly fattade snabbt hur man skulle göra och snurrade för fullt på brädan, ibland lite för snabb så hon for förbi godisarna. Hon var rolig för till en början trodde hon att vi skulle klickerträna och började tesat allt möjligt som pussa på mig, buga och sätta tassen på brädan. Jag fick uppmuntra henne lite till att jobba helt själv utan att vänta på ett klick innan hon fattade galoppen.


Eftersom Gilly var så tänd på att klickerträna så blev det lite sånt också efter att alla Tre testat bräda. Gilly gjorde jag två omgångar med en med puss som hon egentligen kan men glömmer ibland... och en med sitt som är så svårt! Klickade även med Jester och där klickade vi bara sitt, vilket han egenligen också kan men fantasin var helt slut på mig. Yougi gick och la sig på övervåningen och visade att han var så nöjd med aktiveringen med brädan så han slapp.

Jag har även hunnit med lite egentid med Jester på eftermiddagen idag, mys. Vi tog först en cykeltur till affären för att handla jordgubbar utanför affären så jag lämnade honom inte. Sen hem igen för kvällsmat sen kom min pappa förbi och tillsammans med Lillhusse och Jester åkte vi till hamnen för att titta på bilar och äta glass.


Tur att Lillhusse inte orkade hela sin glass!


Inga kommentarer: