måndag 5 september 2011

Självmordsbenägen gojja!

Hund är inte det enda djuret vi har här hemma utan här bor även 6 nymfkakaduor. Idag när jag skulle ge gojjorna mat så bestämde sig den äldsta herren i buren för att han ville vara sällskaplig med hundarna och flög ut… För att landa i soffan hos Flossy! Med hjärtat i halsgropen då jag inte visste hur Flossy skulle reagera kunde jag inget annat göra än titta på då jag hade ett par meter fram till Flossy och gojjan Axel. Flossy tittade på Axel lite besvärad, tittade sen på mig frågande vad ska jag göra med den där? Jag sa lugnt till Flossy det är nej han bor här och Flossy lät Axel vara där i soffan där han helt orädd traskade runt. Så jag tror allt att Flossy kan bo med smådjur i sin nya familj! Jester och Yougi de flydde till matte på en gång när de insåg att Axel var lös, vet inte om det var näbben eller vetskapen att det är förbjudet att röra papegojorna som gjorde att de tryckte hos mig… Gilly däremot hon väntade glatt att han skulle flyga inom räckhåll för henne… hon vet att hon inte får men om han nu skulle råkat flyga in i munnen på henne när hon ligger i soffan vems fel är det då liksom..? Som tur är så är Axel en lydig herre som kommer när man ropar hans namn så jag kunde utan problem sätta in honom i buren igen utan att det hände någon olycka.




Yougi lämnade sin bädd illa kvickt när Axel kom…



Flossy har faktiskt inte rört buren eller ens brytt sig om den under tiden hon bott här. Buren står ändå i vardagsrummet där man är mest och ibland kan gojjorna verkligen leva rövare i buren. Tänk om man kunde säga detsamma om Gilly… sen är hon ju min busloppa också!






Inga kommentarer: