måndag 19 september 2011

Måndagspromenad

På måndagar brukar vi inte gå så lång promenad, husse brukar ha hockeyträning, jag jobbar sent och så brukar hundarna vara trötta efter helgen. Det brukar bara bli någon timmes promenad eller bus i hagen. Visst hade husse hockeyträning idag också men mycket sen träning, jag jobbade sent och hundarna var trötta men det var så underbart höstväder ute så vi gav oss iväg!

En härlig måndagspromenad på över milen, vilken skön start på veckan. Alla utom Gilly hängde glatt med på promenaden utan att verka trötta, men Gilly hon gick sista kilometrarna hem med sträckt koppel bakom oss...

Vi började promenaden med bus i hagen - Gilly och Flossy två tjejer som verkligen funnit varandra.



Pinnen är min!


Vi tränade lite hopp och balansgång i skogen på stenar och stockar. Inget godis hade jag med mig idag men hundarna hoppade glatt ändå. Flossy har också börjar förstå vad man ska göra och hon som är en riktig höjdhoppare studsar upp på stenarna som en bergsget. Gilly som knappt kunde ta sig upp för en liten, liten sten när hon kom till oss hoppade glatt upp och ner flera gånger på stora stenar - duktiga modiga tjejen!





På väg hemåt började solen gå ner och molnen fick så underbara färger - vilken underbar promenad!



Inga kommentarer: