torsdag 5 maj 2011

Strumpan

Idag var det äntligen upphåll från hagel och regn som nu fallit från himlen hela veckan... och hundarna ville äntligen gå ut idag! Så vi tog en sväng till hagen för att vildarna skulle få springa av sig all vinthundsspring i benen som de samlat på sig efter all säng- och soffmys.




Till vildarnas lycka så hade jag med mig en gammal strumpa. Det blev dragkamp... Gilly mot Jester och så tokYougi påhejandes med skall... Mitt galna gäng!



Gilly vann!


Jester gjorde sina försök att ta tillbaka den...


Gilly lycklig över att strumpan är hennes, strumpbus!



Mina finaste hjärtan!


Idag har jag även sett bild på Gillys nya sele! Såååå fin, längtar tills trions selar kommer hem om några veckor. Då ska vi ut och cykla, kommer kännas bra att ha selar på dem då det är skonsammare mot rygg och nacke än halsband. Yougi har nästan alltid sele för han drar så mycket, selen vi har idag sitter inte helt bra på honom den hamnar för långt upp på halsen. Gilly som gör sina tokkryck i kopplet av ren glädje kommer också må bra av sele, för jag blir lika rädd varje gång att hon ska göra illa sig i nacken. Jester då, ja han får sele mest för att de andra får men även för att det är bäst med sele när man cyklar med sina hundar, även på en prins som aldrig drar i kopplet. Nu hoppas vi bara att jag mätt hundarna rätt... lite nervös! Selarna är beställda från Sigthound design by Jecka, Jessica som gör selarna har två underbart vackra Galgos, bröder tom och hennes selar är bland de bästa jag sett! Selarna jag har beställt är av modellen DT-sele.

Så nu väntar och längtar jag!



2 kommentarer:

Josefin sa...

Vad synd.... då kom vi försent till hagen ikväll för inte synteste det till några vinthundskompisar när vi var där och drog av några varv ;-)

Anonym sa...

Ska bli kul att få läsa rencension om selarna när du provat dom.
ha det bra - o håll er friska nu!
Många hälsningar
Anita med
Mickey o Ellen i Solna