söndag 8 maj 2011

Härligt avslut på en effektiv söndag

Idag tog hundarna och jag sovmorgon när lillhusse och husse gick upp. Husse hann knappt ur sängen innan Jester tittade på mig frågande och bedjande - kom då sa jag och på 2 sekunder hade han bäddat ner sig hos mig under täcket, mys! I vanliga fall försöker vi få hundarna att inte sova i sängen då det blir trångt med tre hundar och en lillhusse, men på morgonen gör vi undantag.

När jag sen vaknade till liv och gick ner till frukostbordet så låg hundarna kvar, de kom inte till frukosten, vi duka av frukosten och ingen hund vaknade... Det kom inte ner förens vid 10 när husse skulle ut och åka en sväng, då ville de ut på morgonpromenad.

Dagen har varit varm idag så vi tog ingen långpromenad i värmen utan väntade till kvällen. Istället fixade vi i trädgården, klippte gräsmattan och buskar, tog bort en buske, började fixa för staketet som snart kommer på plats - äntligen. Ja däremellan så har jag busat med Jonatan och tagit en stunds vila med honom vid lunch. Sen var det dags att fixa för kvällsmaten, grillat. Efter maten så tog hundarna och jag oss ut på långpromenad, härliga kvällspromenader! Vi startade vid hagen och gick sen hemåt, en härlig promenad på 8 km.

Trots värmen orkade hundarna ett par varv...




Varma, glada hundar!


Vet nog ingen som kan se så lycklig ut som Yougi!


Fina kille!


Å ingen som kan se så galen ut som Gilly... hon ser lika galen ut som hon är!



Vackra Jester!



Skugga i kvällssolen


Som vanligt så är solen på väg ner innan vi hunnit hem...

Inga kommentarer: