söndag 20 maj 2012

Varm långhelg!

Vilken underbar långhelg det varit! Vädret har varit helt underbart, rena sommarkänslan. Trion har mest bara latat sig om dagarna nu när det varit varmt, solat på altanen eller i vilat skuggan på gräset. Tempot har varit lugnt nu lördag och söndag med hemmapyssel och massor av lek för lillhusse med alla kompisarna på gården. På kvällarna har jag och Trion tagit oss ut på långpromenader och har kommit hem lagom tills kvällsfilmen börjat så efter en dusch har jag bara krypt ner i soffan, mys! Helgen har varit helt perfekt med andra ord, med massor av tid till att pyssla hemma, leka, mysa och det bästa av allt långpromenader med Trion!

En sen lördagkväll tog vi en långpromenad förbi "hundfältet" för lite spring!



Lite svalka med korvbitar i is!




Som avslutning på en härlig helg så träffade vi vänner i hagen idag för en liten lekdate! Rocky har vi träffat förut och han är världens nallebjörn, så snäll och go! Så nyttigt för Gilly att umgås med honom för han är den typen av hund till utseende som hon tycker är superäckliga och vad är bättre än att få umgås med snälla Rocky då! När det nästan gått en timme så började Gilly förstå att han var en riktig kul kille och inte alls farlig, smart tjej...

Rocky 


Rockys kompis, Lystra en liten Cirneco dell´etna var en ny bekantskap för oss och världens sötaste tror jag allt! Jag bara älskade hennes öron som självklart var helt fel då de ska stå rätt upp men hur söt är hon inte då! Jag blev helt kär i lilla fröken Lystra, vilken underbar hund och vilken spännande ras, har ju alltid haft ett gott öga till Faraohund och Cirneco dell'etna blev jag helt klart mer nyfiken på efter idag!

Lystra och Yougi


Listan börjar växa med raser man kan tänka sig i sin flock... Faraohund, Cirneco dell´etna, Galgo espanol och Borzoi (men där brister det nog med pälsen då jag inte är så förtjust i pälsvård efter att ha haft Pudel ett par år)... men Greyhound ligger mig allra varmast om hjärtat! Som tur är så kommer min Trio leva för evigt... och de är helt klart Världs Bäst, så någon mer hund blir det inte här hemma på ett bra tag men drömma kan man!

Jester och Lystra


Även Lystra var världens snällaste och full i bus även om hon tyckte Trion var lite läskig eller snarare Gilly... Gilly kan ju fara som ett yrväder och låta som ett monster så jag förstår Lystra! Men efter att Lystra sa till Gilly att lugna ner sig så fattade Gilly vinken, man kan inte jaga små Cirnecor... duktig tjej! Jester och Yougi är det inte så mycket bus på, de tar det mesta med ro och gick mest bara runt och nosade eller hängde med oss tvåbenta, mina myskillar.

Lystra, se bara så söt hon är!




Nu har jag en nöjd och trött Trio och själv känner jag mig utvilad och har mer kraft än på länge, bara 5 veckor kvar till semestern nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Jag gillar och läser din blogg minst en gång/dag. Tycker det är roligt att du nämner din lista med raser. I min familj är det jag och dottern som är hundnördar och vi kom i helgen fram till att om vi skulle ha en hund av alla raser vi är nyfikna på skulle det bli en ganska stor flock, minst 10 st hundar.