söndag 9 december 2012

Tassen...

Nu är stygnen borta från Jesters tass, så skönt då ena stygnet satt löst och irriterade vilket gjorde att det var ett sår som inte läkte och lätt blev inflammerat. Nu ser såret ut att börja läka fint med hjälp av sårtvätt varje dag och pencillin, vilket vi gjort ett par dagar nu, redan innan stygnen kom bort.

Däremot ser inte trampdynan ut att ha läkt ihop så fint... det ser ut som den tjocka huden är på väg att lossna och ny hud kommer under. Tung suck säger jag att inget kan läka enkelt och fint, sist läkte det så bra men då skar de mycket mindre i tassen förstås.

Så nu får jag nog allt leta efter en strumpa till Jester som han för ha för att skydda tassen till det läkt bra. Tassen blir ju känslig mot kyla, salt, ja mot allt när de är ny hud som växer fram. Jag hoppas det går fort nu... Jester saknar att få springa och busa i snön! Med en ordentlig strumpa kanske han kan få springa om någon vecka. Men nu så leta strumpa... ska börja med Marias tips gippmokk, tack Maria! Någon som vet om de är vattentäta också och vilken variant som är bäst, fanns lite olika såg jag?

1 kommentar:

Anonym sa...

Klicka på hundsocka "BLÅ" det är den jag har. Du mailar str. troligtivs S även för din vovve, färg och att du vill ha elastiskt resår. De är inte vattentäta men skyddar mot salt. Behöver du vattentäthet skulle jag köra på hundbajspåse eller Paws skon under.

William får is mellan sina trampdynor undertill och saltet då, så vi har sockar på så fort vi ska en längre tur och gå över saltade vägar. Vi springe röver de kortaste sträckorna över övergångsställen men det hjälper inte, han slänger sig ner på sidan. Är det bara Is så stannar han och håller upp tassen åt mig-gullungen =)