tisdag 18 december 2012

Fullt upp...

I dessa tider är det verkligen fullt upp! Lite julstress kanske man kan kalla det... har verkligen inte hunnit med bloggen vilket är väldigt ovanligt då jag tycker det är så roligt och riktigt rofyllt. Men nu så tog jag mig tid igen!

Ingen julstress här inte...



Livet har som vanligt rullat på i rasande tempo den senaste veckan. Förutom härliga snöiga, om än kalla, promenader under veckan som i helgen förvandlades till hemska blaskiga promenader har Gilly och jag avslutat vår Rallykurs nu. Sista tillfället gick vi en hel bana precis som på en tävling med banskiss och banvandring . Gilly var superduktig, min stjärna, det kändes riktigt fint och alla moment gick bra förutom sitt stanna kvar... hm får inte till det! Men vi tränar på, de andra momenten är hon så duktig på. Är så stolt över att ha gått kurs med min Greytös, att få visa att Greyhounds kan, känns härligt att få visa upp vad den här fantastiska rasen kan och hur underbart trevliga och lugna de är! Rallylydnanden är det enda som gör att jag just nu längtar till våren, för jag vill verkligen ha vinter nu, men tänk att få bygga upp banor ute  på gräsplanen och träna. Visst kan man bygga upp banor inne men det blir lite trångt... men vi får träna fotgående ute och hålla de olika momenten vid liv här hemma tills våren kommer och vi kan träna mera ute. Jag längtar helt klart efter fler kurser nu, vilket sug man får! Gilly och jag ska nog gå en fortsättning på den här kursen, en kurs som är mer tävlingsinriktad även om vi nog inte kommer tävla och Jester och jag ska nog gå den kursen jag och Gilly gått bara för att det är så kul!

 
Jesters tass är mycket bättre nu och vissa promenader har han börjat få gå utan strumpa på tassen och det går bra! Men när det är väldigt kallt eller blött ute får han fortfarande ha strumpa som lite skydd. Skönt att det går åt rätt håll och skönt för Jester som nu kan hänga med på långpromenader igen utan problem och så kan han busa för fullt i snön, äntligen!
 
 
Så var det vädret och snön... Massor av härlig pudersnö hade vi, snöoväder kom, blask blev det, nu har det frusit till igen. Snön ligger fortfarande kvar på marken som tur är, jag blev allt orolig över att vi skulle behöva fira en grön jul men nu ser det ut som snön ska ligga kvar när det nu slagit om till minusgrader igen. Det värsta är när det går från blask till minusgrader är att det blir sån hård skare och det är läskigt att släppa hundarna i full fart på en skare som kan skära in i tassarna. Ja nu vill jag inte ha mer tasskador!

Snöoväder skrämmer inte Gilly...


Man ska ju se det positiv med allt och fördelen med plusgraderna i helgen var att hundarna kunde springa av sig ordentligt. När minusgraderna är under 10 vill jag inte gärna släppa dem med tanke på all kall luft de snabbt drar ner i lungorna när de springer för fullt. Eftersom det varit så kallt ett par veckor här hemma så var det skönt för Trion med lite varmare temp så de kunde ösa ur sig allt som de behövde få ur sig. Vi åkte nämligen till min pappa i helgen och där sprang Trion som galningar på tomten, inte Yougi förstås... han tittade mest bara på och undrade när vi skulle gå in igen.

En hel del snö fortfarande!

 
Full fart på Jester och Gilly, härligt att se dem!



  Min älskade buse som tycker att snön är superskoj, speciellt nu i helgen när den var blöt och man kunde bygga med den!
 
 
Jester trivs i snön och vill helst inte gå in.

 
Gilly älskar snön, min galenpanna...

 
Yougi tycker vi kan gå in...


Snart är det ledighet, jullov och en härlig tid med alla mina bästa! Som jag längtar!

Inga kommentarer: