söndag 6 november 2011

I rasande fart...

Veckan har verkligen gått i rasande fart! Det har varit höstlov så det har varit lugnare på jobbet vilket har varit skönt eftersom jag var sjuk ett tag, nu hann jag jobba ikapp. Lillhusse har haft höstlov han också ett par dagar tillsammans med min syster. Med min syster så kommer även Storöra Sinc, behöver jag säga mer än att jag har haft mycket trötta hundar här hemma den här veckan. Min Trio är inte van vid det tempot som en Storöra har...

Måndagen en vanligt lugn dag med en härlig kvällspromenad.

I tisdags tog jag, hundarna och lillhusse en eftermiddag i skogen efter jobbet, jag slutade tidigt så vi packade ryggsäck med matsäck och gav oss iväg. Det blev ett par härliga timmar i skogen som avslutades med bus i hagen och sällskap av Sinc. Mycket trött Trio.

I onsdags var Sinc här och även mammas mellanpudel My. Hade velat se min syster när hon gick med alla fem hundar och Jonatan i vagn och mötte en katt! Mycket mycket trött Trio.

I torsdags var det lugnt ända fram till kvällen då matte ville gå en långpromenad och vem tog hon med sig om inte Storöra Sinc... han följde även med hem och sov över då hans matte var och roade sig på annat håll.

Hela fredagen var Sinc här med lillasyster och lillhusse och underhöll Trion. Mycket, mycket, mycket trött Trio som fick märgben som kvällsgodis.

I lördags jag såg inte min Trio alls... Korta kissrundor och sen snabbt upp i sängen. Ja en sväng till hagen tvingade jag dem men sen var det snabbt hem till sängen igen.

Söndag lite piggare hundar som sovit ikapp. Vi fick oväntat men underbart besök ända från Irland av Paddy, som jobbar i kennlarna på Paws det rescue som alla mina tre kommer från. Det är så roligt att få visa upp sina hundar hur de mår och lever idag och samtidigt få höra hur de hade det i kennlarna och deras små egenheter där. En bra dag/vecka/helg avslutades med en härligt lång kvällspromenad som startade med bus i hagen. En lugn och fridfull Trio här hemma.

Nu är den här veckan slut och imorgon börjar en ny spännande vecka!

Inga kommentarer: