torsdag 24 januari 2013

Nyårsafton.

Vi hade en mysig nyårsafton hemma, bara familjen tillsammans, lite skönt ibland att bara rå om varandra lite extra. Jester och Gilly de tog hela dagen och natten med ro men Yougi tycket det var superjobbigt. I år smällde det mycket här omkring, det började tidigt också redan vid 19.00 och slutade inte förens 01.00. Nya grannar har vi fått under året och de var livade kan man säga, smällde raketer precis utanför vår uteplats, jisses inget vett i folk alls tydligen! En lång natt blev det med en stressad Yougi som gjorde allt för att han skulle försöka gömma sig. Det har tagit ett par dagar för honom att komma tillbaka, vilja följa med på promenader mm men igår tyckte jag att det vände igen. Fina lilla hjärtat, usch så ont det gör att se honom så rädd och stressad! Jag tycker att det verkar blir värre nu för varje nyår och för varje åskoväder, lilla hjärtat, nästa år ska vi köpa lite hjälp mot stressen DAP tillsammans med zylkenetabletter har jag hört ska vara bra. Något måste vi prova i alla fall för att hjälpa lite. 

Lilla hjärtat!


 
Två som sov gott genom hela kvällen/natten.



Jag säger som min kloka syster sa; det vore bättre om kommunen höll i fyverkeriet och det förbjöds av allmänheter. Då skulle det bara smälla runt tolvslaget (förhoppningsvis). Här i stan hade kommunen inget fyrverkeri i år vilket jg tyckte var toppen till en början men nu efteråt funderar jag helt klart om det inte var det som gjorde att folk smällde av mer fyverkerier i år än tidigare år?

Nyårsmiddag med Grekiskt tema - så gott!



Inga kommentarer: