torsdag 24 januari 2013

Is... till härlig snö!


Nu var det så längesen jag skrev och mycket har hänt... men början på januari var inte rolig...

Det var isgata ute, så halt så både människor och hundar halkar runt... Nästan alla våra vägar var istäckta så man fick gå med små små steg, våra skogsstigar var antingen leriga eller knögliga och hårda av hård snö och is. Fanns ingenstans jag vågade släppa Trion för att springa heller för överallt fanns det isiga fläckar eller så var det en isig otäck skare att gå på och då springer inte hundarna för det är så obehagligt om tassarna. Då önskade jag bara att snön eller snarare isen skulle försvinna sen får gärna vintern börja om med fin härlig lössnö som vi kan pulsa runt i och springa i, för jag älskar snön!







 
Vissa dagar fick vi verkligen passa på när skaren var så hård så den häll för oss alla! Då blev det bus! Inte de bästa bilderna, det började skymma lite ute...
 

 
Sen gick min önska i uppfyllelse, ja all is försvann inte med ny härlig snö kom det och nu är det sådär sagolikt vackert ute igen. Men kallt...













Så nu har vi riktigt vinter igen!

Inga kommentarer: