onsdag 2 mars 2011

Snöaktivering

Här hemma är vi fortfarande sjuka... så tråkigt! För hundarna blir det inte så långa promenader, då får man försöka hitta på annat skoj åt dem att syssla med.

Idag så skiner solen och jag såg att hundarna verkligen längtade ut. Så jag släppte ut dem på vår lilla tomt för att de skulle få nosa och njuta av solen en stund, det enda de gjorde vara att leta harpluttar, iaf grabbarna medan Gilly spanade efter Jösse istället. Jösse Hare är nämligen en stadig besökare utanför vår altandörr - spännande kvällsspaning för hundarna från soffan. Istället för att hundarna skulle mumsa på skit så slängde jag ut massor av godis i snön så de fick leta. Oj så skoj tyckte hundarna, skönt tyckte matte som kunde titta på dem från soffan..!

Harpluttsjakt...




Gilly hon spanar efter den riktiga haren istället för pluttarna...


Gäsp så tråkigt det är när matte är sjuk...


Yougi flörtar med Jester - ska vi busa (vissa blir verkligen överlyckliga över lite harbajs...)


Godissök i snön, dagen snöaktivering!









Godiset slut men Jester vill inta gå in, han njuter av solen som värmer.


Hittade lite annat spännande i vår lilla trädgård - vår blåbärsbuske är nu täckt av is... man undrar nästan om våren verkligen är på väg...



Jag längtar ut jag också speciellt såna här dagar när solen skiner och det droppar från taken. Orken finns tyvärr inte än men snart så är vi på benen igen!

Inga kommentarer: