lördag 19 mars 2011

Äntligen sol och skog!

Vilken underbar dag, det behövdes efter gårdagens bakslag med snö. Idag droppade det från taken och solen värmde. Idag kom äntligen jag och lillhusse UT, som vi längtat!

Mina hjärtan här i livet njuter av solen.





Idag kom även hundarna och jag äntligen ut på en promenad och en promenad i skogen. Vilken lycka, äntligen är det så pass i skogen så man inte drunknar i snön utan man kan faktiskt gå och vi behövde bara pulsa lite grann! Vi hittade på mycket skoj eftersom jag inte riktigt hade orken att gå raskt utan behövde vila ibland så fick hundarna jobba lite extra! Många bilder blev det...

Finaste Jester i vårsolen!


Visst syns det att våren nästan är här!


Men inne i skogen har vi fortfarande en hel del snö och där känns det som vinter...



Men på sina ställen i skogen, i södersluttningar, så känner man våren.




Fälten är fortfarande täckta av snö...


men min blåsippsbacke är snöfri!


I den snöfria blåsippsbacken stannade vi en stund och njöt av solen och gjorde lite sökövningar. Jester först ut med att leta godis...


han var inte så koncentrerad och jag fick hela tiden påminna honom om vad han skulle göra, han tröttnade fort.


Gilly tog sin uppgift på fullt allvar och hittade snabbt alla godisarna!


Yougi fick vänta till sist, oj så lycklig han blev när det var hans tur. Det här är det roligaste han vet och han ger sig inte förens jag säger att det är färdigt och knappt ens då.


Sen ut på de snöiga fälten där alla tre hundarna fick tokspel och skulle busa!


Vi tränade på att gå över de här svåra "kobroarna". Yougi och Jester klarar den galant men för en stel Greyhound är det inte lika lätt. Gilly har jag fått hjälpa över genom att flytta hennes tassar åt henne och hålla henne under magen så hon inte trampar ner. Nu börjar hon flytta framtassarna själv men hon har ingen koll på baktassarna så de får jag styra åt henne och samtidigt hålla henne under magen så hon inte ramlar. Vi måste se allt bra roliga ut! I sommar är det här ett helt fantastiskt ställe att gå på och då måste man ta sig över broarna så det är bara att träna nu.


Så känner man våren igen - här är det så många vackra skogsblommor på sommaren, som jag längtar!


Ut i snön igen!



Lite fick vi allt pulsa fram...


Sen kom vi in i skogen igen och där finns det massor av bra stenar och stockar. Trion hoppade snabbt upp på stenen, mina vackra långnosar!


En stock att hoppa över och posera på.


 En bänk hittade vi också när vi paserade en lekpark, perfekt att träna hoppa upp på. Jester och Yougi var snabbt med på noterna...


Gilly krävde lite övertalning, men upp kom hon alldeles själv!


Sen avslutade vi promenaden med bus!








Nu är hundarna och jag mycket trötta, men vilken underbar dag vi haft!

3 kommentarer:

Margaretha sa...

Så fin dokumentation av en trevlig, rolig dag tillsammans!
Nu håller vi tummarna för våren och att alla baciller håller sig borta.

Lena sa...

Underbara bilder av dina underbara hundar!

Petra sa...

Så härliga bilder!