fredag 24 juni 2011

Midsommarafton!

En helt underbar dag har vi haft det här hemma! Det blev en lugn afton eftersom vi (jag) inte är helt pigg än.

Vi tog en härlig sovmorgon allihopa sen upp och åt frukost, jordgubbar och mjölk - mums! Sen gjorde vi oss iordning för att åka och inhandla en midsommarpresent till lillhusse, nya blommor till altanen och så smaskens till hundarna. På vägen hem stannade vi vid hagen så hundarna fick springa av sig lite bus.

Rökta oxknutor fick hundarna att festa på! Jag brukar undvika rökta ben då jag är rädd att de får i sig småbitar, men är det fest så är det...


Vi hann nästan inte mer än hem och packa upp innan min pappa kom som firade dagen tillsammans med oss och då var det dags för sillunch. Sen bar det iväg på midsommarfirande runt midsommarstång för oss alla här hemma.

Jag är så imponerad att hundarna har så lätt att koppla av även bland mycket folk, musik och dans.


Men visst kan mina busa till det också... mest Gilly men Jester kan han också!


Många barn var framme och klappade, Gilly och Jester gillar uppmärksamheten medan Yougi ställer sig tryggt bakom matte eller husse. Yougi låter vi ingen som inte känner honom klappa om han nu själv inte skulle gå fram vilket han sällan gör till främmande. Han är så snäll men väldigt försiktig och litar inte riktigt på att främmande människor verkligen är snälla människor.

Lillhusse Jonatan han brydde sig inte så mycket om någon dans runt stången för han hittade klippor och havet istället...


Sen gick vi en promenad hem igen där middagen väntade att läggas på grillen! Promenad och promenad föresten, jag cyklade faktiskt en bit med  trion men eftersom Gilly då bara ville leka så fick Jester och Yougi gå med husse och Gilly och jag cyklade hem. Det tog ett tag innan Gilly förstod att hon skulle springa bredvid cykeln... lilla knasfia!

Midsommarmums!


En helt underbar dag!

Inga kommentarer: