måndag 9 september 2013

Veckans utmaning!

Veckans utmaningar i Dogparkour har haft sommarlov men nu är det igång igen och i torsdags kom det en ny utmaning. Att sätta tassarna mot ett föremål, kul och bra med en liten mjukstart speciellt när vi nu har en ny stjärna här hemma.
 
Elskåp inga som helst problem tycker Yougi!

 
Sen var det där med att ge rätt ord för saker. Jag är superslarvig och säger upp, hopp, på mm, undra hur jag tänkt att mina hundar ska hålla isär när jag inte gör det själv?! Jester hoppade såklart upp för jag sa hopp, undra hur jag tänkte där... Skärpning, PÅ betyder tass på något som i veckans utmaning, HOPP är att hoppa över ett hinder, UPP är att hoppa upp på något som Jester gör här.

 
PÅ!

 
Jajemen godis bjöds det på under träningen!

 
Sötfian!

 
Ozzy tycker det är superskoj att träna och han är så fokuserad (på godiset).


 
Vi testade även på stam för att verkligen få in PÅ då stammen inte gick att vare sig HOPP eller UPP på... Inga som helst problem tycker Fyrklövern!


 
Sträcker på mig ordentligt!




 
Kul att utmaningarna är igång igen det ger en liten extra kick på promenaderna. För er som vill läsa mer om Dogparkour kika här! Samtidigt kan jag passa på att erkänna att plocka upp som vi tränade innan sommaren har jag gett upp på. Jag har testat allt till och med att smörja in föremål i leverpastej men det har bara gjort att de nu kan slicka på föremål... Får se om vi tar tag i det senare men vi körde fast under sommaren så det blev inget skoj. Backa var också en av de sista utmaningarna och även där måste jag erkänna att vi inte tränat färdigt. Gilly kan men Jester har jag glömt bort att träna in backa på, vi gjorde annat skoj i sommar. Ozzy får vänta med tex backa tills vi kommit igång mer med klickerträningen och Yougi där har jag lagt ner träning som plocka upp och backa för det tyckte han blev krav. Då vill han inte alls vara med, inte alls lika roligt som att hoppa och klättra på saker ute det älskar han.

Inga kommentarer: