söndag 21 augusti 2011

Reflextider...

Nu börjar verkligen höstmörkret komma... Igår kväll gick vi en sen långpromenad och för första gången i år på den här sidan av sommaren i alla fall plockade jag fram reflexerna, vilket var tur för det hann blir riktigt mörkt innan vi var hemma!




Så nu är det verkligen dags att se över sina reflexer för nu kommer mörkret... Jag insåg att här hemma har trion bra med reflexer. De har reflexer på kopplena, reflexhalsband och på sina selar sitter det bra med reflexer framtill och även på täckena. Eventuellt att jag kanske ska titta om vi inte hittar reflexvästar också så vi syns ordentligt när vi går där det är riktigt mörkt och det finns trafik. Till lilla jourisen Flossy lyckades jag också hitta fram ett reflexhalsband så hon också syns nu när mörkret kommer, hon har en reflexsele också som hon fick med sig från sitt förra hem som vi kan använda när det blir riktigt mörkt, men vi hoppas ju att hennes alldeles egna hem dyker upp snart! Jag behöver i alla fall reflexväst så jag syns också... just nu har jag bara reflexer runt handleden, det syns inte så mycket faktiskt!

Inga kommentarer: