söndag 12 september 2010

Söndag på landet!

Idag tog jag hundarna och lillprinsen en heldag på landet hos min pappa. Det blev lite svampplockning i skogen och en lång härlig promenad på 3 timmar! Det är så härligt på landet, det finns så många härliga grusvägar att promenera på och ändå känna sig som man är mitt ute i "ingenstans". Jag hade självklart barnvagnen med eftersom jag passade på att gå långpromenad när lillprinsen skulle sova lunch, så jag var förvisad till ställen där barnvagnen kom fram annars är det nog allra härligaste att bara gå rätt ut i skogen!

Lillprinsen var vaken de första 20 min...


Härliga promenadvägar!


Många härliga fält gick förbi och Yougi ville ut och jaga på varenda en...


Nu har verkligen hösten kommit med alla sina vackra färger - helt underbart!


Hundarna var självklart med och visst fastnade trion på bild!

alla ska lukta på samma fläck...

Vi gjorde lite sökövningar ute i skogen - leta efter korv.

Först ut var Yougi - han älskar att jobba!
Två som väntar på sin tur...
Sen var det Jesters tur - första två korvbitarna är roliga att leta upp men varför ska jag behöva leta efter flera..? Han får man locka och uppmuntra hela tiden men det går tillslut ;)
Sen var det Gillys tur - första gången för henne och hon var riktigt duktig men hon behövde bara leta efter två korvbitar på en liten liten "ruta".

Vi träffade även på många lantdjur - konstiga tyckte Gilly som helst ville att de skulle springa så hon kunde jaga dem...

Hästar
Höns
Får
Kalvar
Mera hästar...


Behöver jag säga att vi har haft en helt fantastisk höstdag!


Å härligt trötta är vi!

2 kommentarer:

Margaretha sa...

Fina bilder som vanligt! Det syns att hela gänget trivs(även om somliga inte får jaga allt de ser!)
Ha det fortsatt gott i höstluften!

Sara sa...

Vad avundsjuk jag blir! I helgen kan vi väl ta milen? kramar Lillasyster